Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NewsPercorsi Formativi

Dallo Universal Design for Learning alle Neuroscienze Cognitive: strumenti digitali e strategie per la didattica – #78

Questo percorso è dedicato ai docenti di tutte le discipline della scuola secondaria di I° e II° grado.

Il corso mira a fornire ai partecipanti abilità e strumenti digitali per implementare il modello Universal Design for Learning e sfruttare le Neuroscienze Cognitive nella loro pratica didattica.

Attraverso 8 incontri sincroni e accesso al materiale asincrono, i docenti acquisiranno competenze digitali che consentiranno loro di progettare lezioni inclusive basate sulla scienza cognitiva, utilizzando le tecnologie in modo efficace.

Saranno in grado di applicare le scoperte delle neuroscienze cognitive per ottimizzare l’apprendimento degli studenti, creando così un ambiente di insegnamento  inclusivo e coinvolgente. 

Formatori: Gianni Ferrarese, Alessandro Zocchi e Stefania Bruni

Durata: 25 ore (15 ore sincrone on-line e 10 ore sincrone on-line).

Modalità: On-line

AMBITO 5: Metodologie didattiche innovative per l’insegnamento e l’apprendimento.

Destinatari: Docenti di Primaria, SS1 e SS2 , DS, Personale Educativo, CPIA.

DigCompEdu – Livello di ingresso: A1

Aree – DigCompEdu:

  • Area 2: Risorse digitali
    Individuare, condividere e creare risorse educative digitali;
  • Area 3: Pratiche di insegnamento e apprendimento
    Gestire e organizzare l’utilizzo delle tecnologie digitali nei processi di insegnamento e apprendimento;
  • Area 5: Valorizzazione delle potenzialità degli studenti
    Utilizzare le tecnologie digitali per favorire una maggiore inclusione, personalizzazione e coinvolgimento attivo degli studenti.

Calendario:

  • 02/02/2024 16:30 – 18:30 – 2h – online
  • 08/02/2024 16:30 – 18:30 – 2h – online
  • 15/02/2024 16:30 – 18:30 – 2h – online
  • 22/02/2024 16:30 – 18:30 – 2h – online
  • 28/02/2024 16:30 – 18:30 – 2h – online
  • 07/03/2024 16:30 – 18:30 – 2h – online
  • 14/03/2024 16:30 – 18:30 – 2h – online
  • 20/03/2024 16:30 – 17:30 – 1h – online

Durata: 25 ore (15 ore sincrone on-line e 10 ore asincrone per attività individuali).

L’iscrizione al corso è effettuata attraverso la piattaforma Scuola Futura

ID del corso: 220051